سایت دیوار با ایجاد یک پلتفرم این امکان را فراهم کرده تا کاربران انواع محصولات نو و دسته دوم خود را به نمایش گذاشته و به فروش برسانند. سایت دیوار مانند یک واسطه بین خریدار و فروشنده عمل میکند. اما دیوار صرفا معرفی کننده این دو به یکدیگر است و در هنگام خرید و فروش نقشی ندارد.
در واقع فضایی است که میتوانید محصولات خود را در آن تبلیغ کرده و به نمایش بگذارید. اکر شما قصد طراحی سایت مشابه دیوار را دارید بهتر است با امکانات و ویژگیهای این سایت بیشتر آشنا شوید.
امکانات و ویژگیهای طراحی سایت مشابه دیوار
برای اطلاعات بیشتر درباره ویژگیها و امکانات، مقاله طراحی سایت مشابه دیوار را بخوانید.
در این نوشته قصد داریم تا مولفههای کلیدی جهت تعیین قیمت طراحی سایت را به شما معرفی کنیم تا آسانتر بتوانید قیمت طراحی مد نظر خود را تعیین کنید.
این مولفهها شامل :
انواع پروژه طراحی سایت
انواع طراحی سایت در دستهبندیهای سایت اطلاعرسانی، فروشگاهی و فرآیندی جای میگیرند.
با طراحی سایت اطلاع رسانی این امکان را میابید تا محصولات و خدمات کسب و کار خود را به مشتری معرفی کنید.
با طراحی سایت فروشگاهی امکان معرفی و بررسی محصول و ایجاد فضای فروش آنلاین را در سایت خود ایجاد میکنید.
طراحی سایت فرآیندی برای یک فرآیند خاص برنامه نویسی شده است. شما میتوانید سایتهای مشابه با دیگر کسب و کارهای آنلاین را از طریق وب سایت های فرآیندی داشته باشید. برای مثال سایت مشابه دیجی کالا، تخفیفان و...
انواع برنامه نویسی پروژه طراحی سایت
در تعیین قیمت طراحی سایت، برنامه نویسی هزینه اصلی را شکل میدهد. برنامه نویسی در دو بخش بک اند و فرانت اند صورت میگیرد. بک اند در سمت سرور و هاست آپلود شده و فرانت اند آن بخشی است که سمت کاربر بوده و برای کاربر قابل مشاهده است.
قالبهای استانداردی وجود دارد که برنامه نویسی فرانت اند و بک اند آن قبلا انجام شده است. اصطلاحا به آن طراحی سایت قالب آماده گویند. در این نوع از طراحی میتوانید تغییرات کوچکی در سمت فرانت سایت ایجاد کنید تا لوگو و تصاویر و هویت برند خود را درون سایت قرار دهید.
در حالتهای بعدی میتوانید فرانت اند اختصاصی خود را داشته باشید و ظاهری متمایز برای سایت خود داشته باشید. از سوی دیگر اگر فرآیندی در سمت بک اند سایت از قبل موجود نبود، میتواند بک اند اختصاصی خود را نیز داشته باشید.
هر یک از این دستهها هزینههای متفاوت خود را میطلبند.
خدمات گارانتی و پشتیبانی طراحی سایت
ارائه خدمات گارانتی و پشتیبانی جهت رفع خطاها و مشکلات احتمالی سایت میتواند هزینهای جداگانه برای شما داشته باشد. یک شرکت معتبر باید بتواند ظرفیت ارائه خدمات خود را در بخش پشتیبانی و گارانتی نمایش دهد.
برای آشنایی بیشتر مقاله قیمت طراحی سایت را دنبال کنید.
چند نکته و توصیه مهم هنگام سفارش طراحی سایت فروشگاهی:
نکته اول- خواسته و نیازهای مدنظر در سایت را لیست کنید
در واقع باید با جزئیات بدانید چه امکانات و فرآیندهای نیاز است در سایت پیاده سازی شود. فراهم کردن چنین لیستی میتواند در زمان و هزینه شما به شدت صرفه جویی کند.
توصیه میشود صرفا سایتهای رقیب خود را مد نظر نگیرد. از آنها ایده بگیرید، اما تقلید نکنید.
نکته دوم-میزان امکانات را مشخص کنید
سعی کنید در ابتدا نیازهای 6 ماه اول خود را مشخص کنید. سپس به مرور بر طبق نیازهایی که به وجود میآیند، به روز رسانیهای لازم را انجام دهید.
نکته سوم-با شرکت طراحی سایت معتبر همکاری کنید
قبل از سفارش حتما اعتبار، رزومه و سوابق شرکت را بررسی کنید. با آنها جلسه بگذارید و از شرایط انجام کار مطلع شوید.
نکته چهارم- قرارداد شفاف داشته باشید
هنگام بستن قرارداد با شرکت، تمام جزئیات را لحاظ کنید و همه موارد را شفاف درون قرارداد بگذارید. زیرا کل گویی و ابهام درنهایت موجب میشود خدمات اضافه یا بالعکس کمتر از حد مورد نیاز دریافت کنید.
در ادامه از سفارش طراحی سایت فروشگاهی بیشتر بخوانید.
همان طور که در بخش های پیشین گفته شد اگر آینده کسب و کار برای شما مهم است و تنها قصد کسب تجربه حضور در فضای مجازی را ندارید، باید در انتخاب های خود دقیق تر عمل کنید.
اگر هم قصد سفارش قالب اختصاصی ندارید و میخواهید با هزینهای کم تر کسب و کار خود را راه اندازی کنید، قالب خود را از یک شرکت معتبر تهیه کنید. شرکتی که پس از طراحی سایت نیز خدمات پشتیبانی و گارانتی را به شما ارائه دهید.
اطمینان حاصل کنید شرکتی را انتخاب میکنید که یک تیم برنامه نویسی قوی و حرفهای قالبهای آن را طراحی کردهاند. هم چنین این توانایی را دارند هرگونه تغییراتی را داخل قالبها برای شما اعمال کنند. پس از اتمام طراحی سایت نیز از سایت شما پشتیبانی کرده و امنیت و به روز رسانی سایت از اولویتهای آنها باشد.
حتما در انتخاب شرکت به نمونه کارها و تجربههای موفق دقت نمایید. در هنگام بستن قرارداد دقت کنید تا تمام موارد شفاف توضیح داده شود و همه اطلاعات در همه مراحل در اختیار شما گذاشته شود. در این صورت برای توسعه وب سایت خود در آینده تمام اطلاعات را در اختیار دارید.
در ادامه درباره نکات مهم انتخاب شرکت طراحی سایت بیشتر بخوانید.
حالا که سایت فروشگاهی خود را طراحی کردید، باید یاد بگیرید چگونه سایت خود را مدیریت کنید و از آن به طور بهینه استفاده نمایید.
اما سطوح آموزش مدیریت سایت فروشگاهی چیست؟
درج اطلاعات لازم مربوط به محصولات
به روز رسانی گرافیک سایت و رابط کاربری
بهبود عملکرد بخشهای مختلف سایت
آموزش درج اطلاعات محصول
این موضوع بسیار بستگی به تعداد محصولات شما دارد. اگر تعداد محصولات شما زیاد است و به طور مداوم در حال به روزرسانی هستید، توصیه میکنیم یک نیروی کار بدین منظور استخدام کنید. اما اگر تعداد محصول کمتر است، برای مثال 100 تا 200 عدد، بهتر است این کار را به یک شرکت طراحی سایت برون سپاری کنید. زیرا ارزش ندارد برای اجرای این بخش به آموزش و استخدام یک نیرو بپردازید. از سوی دیگر شرکت طراحی سایت با توجه به دانش و تجربه بیشتر میتواند به صورت حرفهای تر و جذابتری این بخش را به انجام برساند.
آموزش تغییرات رابط کاربری
هنگامی که قصد به روزرسانی در گرافیک و ظاهر سایت خود را دارید، به بحث طراحی سایت بسیار نزدیک میشوید. اگر نیاز به تغییرات اساسی دارید با توجه به این که ممکن است نیاز به برنامه نویسی باشد پیشنهاد میشود چندان خود را درگیر نکنید و به فکر برون سپاری به یک شرکت یا فرد حرفهای باشید. اما در حد تغییر اسلایدر، بنر و پوستر را میتوانید آموزش دیده و خود در سایت پیاده سازی کنید.
آموزش بهبود عملکرد سایت
به طور کل پیشنهاد میشود جهت به روز رسانی و پشتییانی از سایت خود از افراد متخصص و حرفهای در این زمینه استفاده نمایید. زیرا امر نگهداری، به روز رسانی و حفظ امنیت سایت مقولهای کاملا تخصصی است. اما شما میتوانید در بخش فرآیند فروش، از به روزآوری اطلاعات گرفته تا صدور فاکتور و سایر مراحل، آموزشهای لازم را فرا گرفته و عملکرد سایت را همواره تحت نظر داشته باشید.
برای آشنایی بیشتر مقاله اهمیت آموزش مدیریت سایت فروشگاهی را دنبال کنید.